2017. már 11.

Első virtuális filmes állásbörze: Harvey Specter ügyvédjelöltet keres!

írta: negyedikfal
Első virtuális filmes állásbörze: Harvey Specter ügyvédjelöltet keres!

Mostanság esténként, az egész napos cikkírás után, sokszor nincs energiám, kedvem új filmbe/sorozatba belekezdeni, inkább előveszek a talonból olyan epizodikus, sokszor látott szériákat, amin lelkiismeret-furdalás nélkül el lehet szunyókálni. Jelenleg a Suits első pár évada van napirenden. Harvey és Mike jogi kalandjait nézve azon gondolkodtam, hogy mennyire vérpezsdítő lehet ilyen munkát végezni. Vagy csak a képernyőn tűnik ennyire izgalmasnak? Összegyűjtöttem pár olyan hivatást, ami számomra izgalmasabbnak tűnnek a vásznon, mint a valóságban. Jöhetnek a további szakmai ajánlatok a kis állásbörzénkre.

Suits: A vállalati jog ennyire még sosem volt izgalmas

Anno a pályaválasztás fontos kérdésénél erősen kacérkodtam a joggal. Na, nem azért, mert szenvedélyt éreztem volna a különböző törvénycikkelyek, paragrafusok, fúziók iránt. A tárgyalóterem öltöny- és papírszagú miliője sem vonzott túlságosan. Gyarló módon a kiemelkedő bérezés, és az ezzel járó kellemes, kényelmes egzisztencia vonzott. Végül, mivel nem éreztem hivatástudatot és szenvedélyt a jog iránt, nem is választottam ezt a pályát. Ez a döntésemet egészen a Suits-ig nem is bántam meg. A sorozatot nézve most némi szomorúságot érzek. Harvey Specter lehengerlő magabiztossága és szenvedélye, Mike precizitással fűszerezett lelkesedése átragadt rám. Jelen pillanatban nagyon szeretnék a Pearson ügyvédi irodánál dolgozni. A képernyő előtt el is képzelem, hogy ügyvédjelöltként húzom az igát Louis rémuralma alatt.

suits.gif

Numb3rs: Az algebra szexi világa

Ha van olyan tantárgy, amivel a tanulmányaim során sokszor meggyűlt a bajom, akkor az a matematika. Kölcsönösen nem értettük egymást, emiatt év végén hajlamos volt elrontani a bizonyítványom tök jó összképét. Lehet, hogyha a tanárom annak idején mutatott volna pár menő matekos filmet, például a Numb3rs-t, akkor kevésbé távolságtartóan álltam volna hozzá ehhez a tudományhoz. A sorozatban olyan energikusan és szexin tálalják a matekot, hogy kedvem lenne egész nap képleteket írogatni. Nyilván a koncepció nyakon van öntve nem kisadag túlzással, de a különböző valós elméleteket, számításokat nagyon izgalmasan tudják tálalni. Biztos vagyok benne, hogy a matematika professzoroknak ennél jóval unalmasabb lehet a napi munkájuk, és az FBI-jal sem kell sűrűn összedolgozniuk, de a vásznon nagyon hívogatónak tűnik ez a szakma.

numbers.jpg

The Librarian: a könyvek között kaland az élet!

Noah Wyle bebizonyította, hogy a könyvtárosok munkaköre sem csak a különböző kötetek kategorizálásában merül ki. A televíziós világ Indiana Jonesaként felkutathatjuk Salamon kincsét, a Szent lándzsát és Júdás kelyhét. Az irodában pedig a poros könyvek mellett maga az Excalibur lehet a munkavállaló asszisztense. Ha a pályaválasztás előtt levetítik nekem ezt a filmet, elgondolkodtam volna, hogy efelé orientálódom, hiszen nincs menőbb, mint Indiana Jonesként pénzt keresni.

the_librians.jpg

Midnight in Paris

A világ egyik legromantikusabb, legizgalmasabb és egyben a legnehezebb szakmája szerintem az íróknak van. Lehet, hogy kívülről könnyűnek tűnik, de a történetet alkotás, a karakterszerkesztés, a cselekményt vezetés borzasztóan le tudja meríteni az ember szellemi tartalékait. Nem beszélve az írói válságról, a fehér lap-effektusról, amikor egyszerűen nem akar jönni az ihlet. A feel good alkotások királyának, Woody Allen-nek Éjfélkor Párizsban című filmje még ezt a súlyos problémát is aranyosan romantizálja. Nemrég néztem meg újra, ami után kedvet és erőt kaptam az íráshoz. Párszor neki ugrottam már egy könyvnek, de eddig sajnos még nem sikerült túlságosan jókat alkotni. Talán majd most.

ejfelkor_parizsban.jpg

The Accountant

Ki mondta, hogy a könyvelő szakma csak száraz számokból, adóbevallások írásából és nagy cégek éves mérlegeiből áll? Ben Affleck-nek valószínűleg senki, aki így megteremtette a szakma legmenőbb képviselőjét Chris Wolff személyében. Sajnos ez is csak a vásznon ennyire hívogató - kivéve, ha nem az alvilág könyvelését kell végezni, az tényleg tele lehet adrenalinnal és akcióval.

accountant.jpg

Szólj hozzá

jog válogatás szakma állás matematika író könyvtáros 2017 Suits Midnight in Paris The Librarian The Accountant Numb3rs